Ha?

Ha?

Saturday, April 6, 2013

Perbalahan Dalam Diam Pt.1

Musuh dalam selimut, itu yang diwar-warkan ketika pencerobohan di Lahad Datu berlaku.
Aku menggaru kepala bagai tak endah dengan perkhabaran tersebut ketika dibincangkan oleh rakan-rakan aku di dalam satu perbincangan.
"Ah korang, korang  cakap je, bukannya nak buat apa-apa pun," monolog aku sendiri.

Persetankan, persetankan, itulah yang aku selalu lakukan.
Tak ikhlas aku berada di sini, dipaksa, dah la subjeknya memerah otak aku,
Bila aku nak ada kemajuan kalau hanya dikunjungi oleh orang yang hanya meniliti buku tetapi
hakikatnya skills kosong.

Oh, terlupa nak memperkenalkan diri aku.
Nama Zari, orang panggil Z, aku luarannya senyap tetapi di dalam memberontak.
Sekarang adalah tahun terakhir aku di pusat pengajian ni.

Nasib baik aku lepas semua semester, kalau tak agaknya aku sudah duduk merempat.
Ayahku seorang yang sangat tegas, seperti Hitler.
Diktator terlebih sangat, tak tahu apa yang mempengaruhi diri dia,
antara saka, percakapan orang atau alien di Pluto.

Hidup aku dekat sini seorang sahaja sebab ada satu kejadian yang menimbulkan rasa tidak ingin bergaul lagi.

Sambung


No comments:

Post a Comment