Ha?

Ha?

Sunday, April 28, 2013

Gila Dimainkan Hati #3


Monolog

“Kita orang balik dulu Yati,” kata rakan sekelas aku.

“Ok, hati-hati jalan,” balas aku.

“Tak apa ke kau duduk seorang dekat sini? Tak nak teman?,” tanya mereka.

“Tak apa, dah terbiasa,” balas aku sambil senyum.

Aku dengan makmal ni dah macam kawan rapat.

Kadang-kadang sampai pukul 2 pagi aku dekat sini siapkan kerja aku, dan keesokan harinya ada kelas pula.
Eye bag? Jangan tanya, memang dah macam mata panda rasanya.

Hendak buat macam mana, hidup ditanggung biasiswa.

 Siapa lagi yang nak tanggung aku? Herm, kalau boleh aku tak nak susahkan ibu bapa aku.

Balik je ke kampung halaman, ada sahaja buah tangan aku bawa sebagai tanda terima kasih kerana mendidik aku sampai jadi begini.

*lampu terpadam*

Bisik aku dalam hati, siapa pula yang main lampu pagi-pagi buta ni?

Aku pun bangun dari tempat duduk lalu berjalan ke arah suis.

Angin kuat mencelah tingkap-tingkap di tempat tersebut.

Peralatan di dalam makmal berbunyi dek angin tersebut.

*lampu menyala*

“Ha, nasib baik ada,” ngomel aku.

Tiba-tiba . . .

No comments:

Post a Comment