Ha?

Ha?

Friday, April 5, 2013

Curitan untuk Ibu

Ketika darah mengalir aku keluar,
Ibuku senyum lebar dengan kehadiranku,
Tawaku ibu aku layan,
Karenahku ibu aku sudah lali,

Ketika aku meningkat dewasa,
Ibu masih lagi bernyawa,
Sihat bagi menjaga kami adik beradik,
Ibu selalu memberi nasihat, makan semua cukup kami ditanggung oleh mereka,

Kadang-kadang aku ada menjawab juga,
Kadang-kadang aku rasa mahu keluar dari rumah itu,
Tapi di mana lagi aku mahu menetap kalau tiada ibu,
Manusia yang mengandungkan aku 9 bulan tanpa rasa penat,

Ibu, mesti kau senyum dengan kelahiranku,
Kerana hanya aku seorang sahaja mahkotamu,
Sejahat-jahat aku kau terima lagi kehadiranku,
Terima kasih ibu kerana sentiasa mendoakan kejayaanku,

Tatkala aku di dalam kesusahan kau la orang pertama yang aku cari,
Untuk cuci segala rasa negatif di dalam hati.
Ibu terima kasih untuk segalanya.

Selamat Hari Jadi Ibu :') Aku akan sentiasa doa kesejahteraanmu dan menjagamu.


No comments:

Post a Comment