Ha?

Ha?

Tuesday, May 21, 2013

BUKU #5


TERSEDAR

Kalau bangun subuh, lepas solat mesti tidur balik kan?

Tapi kali ni lain. Aku tak lelapkan mata walaupun sesaat.

Ulangkaji dan terus ulangkaji.

Daripada tak tidur lebih baik aku luangkan masa dengan aktiviti yang berfaedah.

Sedap je aku tengok roommates sendiri tidur, tapi dalam fikiran aku bertanya kenapa aku tak boleh tidur nyenyak macam mereka?

*azan berkumandang*

Ouh, azan subuh dah berkumandang dah ni, lebih baik aku call dia.

Ye, alang-alang dah pukul tiga pagi tadi aku mengambil keputusan untuk tidak lelap kan mata.

Boleh aku kejutkan Khairul dan roommates sekali.

Maklumlah saya ni kadang-kadang susah nak terjaga. Tidur mati la katakan.

Dengan dup dap dup dap hatinya aku pun memberanikan diri untuk telefon Khairul.

“Awak, dah subuh bangunlah ye,” aku berkata dengan suara yang agak lembut.
Dia hanya membalas dengan suara tidurnya ‘ok’.

Selepas tu aku tutup telefon sebab makin lama makin laju pula degupan jantung aku tu, mungkin kah?

MAR,MAR,MAR merepek je kau ni.

No comments:

Post a Comment