Ha?

Ha?

Friday, September 27, 2013

Kesedaran

Sakinah : Aku lembab weyh, kena usaha lebih.

Ainor : Aku faham, tapi jangan sampai terabai benda lain.

Sakinah : Abaikan benda apa?

Ainor : Hubungan.

(Suasana sunyi seketika)

Ainor : Aku faham, kau berusaha kerana kau bukan daripada keluarga yang berada. Cuma jangan lupakan              hubungan kau dengan Allah serta manusia. Lima waktu sehari semalam dan senyuman kepada                      manusia sudah mencukupi dahulu. Nanti kalau ada masa, kau pertingkatkan lagi hubungan kau itu.     
(Sakinah tertunduk malu dan air mata bergelinangan)

___________________________________________________________________________

Cerita di atas hanya rekaan semata-mata, tapi aku sering bayangkan tentang situasi ini.
Aku pun masih lagi belahar memajukan diri, bukan daripada segi ilmiah sahaja tetapi akhlah dan ilmu fardhu ain.

Kita bukan sempurna, tetapi kita boleh jadi hampir sempurna.
Walaupun bukan di mata manusia, tetapi sudah cukup hanya di mata Allah S.W.T.

Wallahualam.


No comments:

Post a Comment