Ha?

Ha?

Sunday, March 24, 2013

Cinta Monyet


Cinta Monyet


oleh : Katak Ungu

P/S : ni aku ambil dari http://aqaliliazizan.blogspot.com/ nak transfer ke sini sebab nak tutup dah tak guna blog sana.
"Cinta monyet adalah istilah informal yang berarti perasaan cinta yang terjadi antara sepasang anak muda yang masih dalam masa remaja. Istilah ini juga dapat digunakan sebagai kata sindiran, yang digunakan kepada seseorang yang kurang mencintai pasangannya.
Cinta monyet, yang juga dikenal dengan "crush", bisa juga dideskripsikan sebagai cinta seorang anak atau remaja kepada orang yang lebih tua. Sebagai contoh, seorang murid yang "suka" kepada gurunya. Dalam hal ini, istilah "cinta monyet" menggambarkan sebuah cinta yang tidak akan mendapat balasan. " - Wikipedia

Masa zaman kita remaja dahulu kala, kita sering mengalami cinta monyet bukan?
Bagi aku, aku pun pernah mengalaminya dan kalau boleh aku tidak mahu mengulanginya lagi. Azam tahun baru aku adalah, aku tidak mahu berpasangan dengan sesiapa sehingga ada hamba Allah yang mahu terus bertunang dengan aku.
Ini adalah azam yang besar bagi aku. Insyaallah akan tercapai azam aku ni. Ya allah percepatkanlah jodoh aku dengan orang yang beriman dan lengkap dari segi akhlak dan dunianya. Amin

Aku rasa lebih baik aku sambung cerita aku, iya atau tidak?

Darjah 6 : Masa umur ini aku sudah mula gatal bermain cinta, nama tidak usahlah ditaip di sini, kata orang tak elok mengaibkan orang. Aku suka dengan budak ini, tapi maklumlah cinta monyet, tidaklah bertahan lama.

Tingkatan 1 : Bertukar kepada manusia yang lain. Manusia ni aku kenal daripada kawan aku. Kenal punya kenal, akhirnya suka sama suka. Tapi malang tidak berbau, perasaan hanyalah cinta monyet. Maka, berrkuburlah cinta monyet itu.
Selepas dia, aku ada kenal juga dengan kawan pengakap aku ni, tapi tidak bertahan lama.

Tingkatan 3 : Percaya atau tidak, mahkluk ini merupakan manusia kaum cina. Oh, tidak usah diceritakan panjang. Sangat menyakitkan hati sebab dia beritahu aku 'lebih elok kita jadi kawan sahaja' masa hari jadi aku. Sangat pedih.
Selepas dia, aku dengan orang lain atas sebab nak lari daripada masalah aku. Bodoh kan?

Tingkatan 5 : Berani betul pengakuan manusia seterusnya ini. Tidak pernah aku jumpa lelaki yang sanggup meluahkan perasaan depan mata aku sendiri. Tetapi maklumlah nak dekat SPM kan, kita berkawan dahulu ya. Itulah alasan aku. 

Semasa bekerja : Wow, kalau boleh aku tidak mahu ulang kesilapan yang menyebabkan aku dapat dosa ini lagi. Mudah-mudahan.

Semasa PLKN : Orang semasa di tingkatan 5 kembali lagi. Tetapi selepas beberapa kemudian,jodoh tidak kesampaian agaknya. Berkawan kembali.

Kasanova? oh tidak! aku bukan kasanova sebab aku perempuan. Kougar? oh tidak! aku bukan kougar sebab aku ini manusia. 
Manusia sering melakukan kesilapan dan aku salah seorang daripada manusia tersebut. 
Jika ditanya kepada aku 'sudah ada yang menawan hati?', aku akan jawap, 'sudah tentu, orang nya sentiasa di hati walaupun orang yang di atas ini aku kata setuju kepada mereka'.

No comments:

Post a Comment